Scholieren zijn een belangrijke doelgroep waarop onze inspanningen zich richten. Kinderen en jongvolwassenen zijn vaak een belangrijke (toekomstige) doelgroep voor verkeersveiligheidscampagnes zoals MONO, fietsverlichting en BOB. Het is dus van belang om de boodschap van deze campagnes bij scholieren onder de aandacht te brengen. We doen dit door het organiseren van verschillende activiteiten voor scholieren. In 2020 hadden we onder andere een posterwedstrijd en de MONO scoort actie. In 2021 worden in relatie tot de campagnes nieuwe acties ontwikkeld die in samenwerking met de scholen onder de aandacht van scholieren worden gebracht.



Toelichting

O

Kwaliteit

Scholieren zijn op verschillende manieren betrokken bij de campagne MONO. In de reguliere verkeerslessen is aandacht voor afleiding (het onveilige gedrag waar de campagne op gericht is). Daarnaast is er voor de middelbare scholen een campagneposter ontwerpwedstrijd uitgeschreven waaraan verschillende middelbare scholen hebben deelgenomen. Voor de basisscholen was er de activiteit MONO SCOORT!  De meeste activiteiten zijn, ondanks de corona maatregelen gewoon doorgegaan.

Het betrekken van bedrijven bij de campagne MONO is in beperkte mate gelukt. Er zijn materialen gestuurd naar Dow Chemicals. Samen met ANWB waren er activiteiten gerelateerd aan MONO gepland bij bedrijven. Deze zijn echter vanwege de corona maatregelen in 2020 niet doorgegaan en staan nu gepland in 2021.

Beide doelgroepen worden de komende jaren nog betrokken bij de campagne MONO. Deze activiteit zal dus voorlopig niet zijn afgerond.