Omschrijving (toelichting)

Als uitvoering van het programma uit de nota natuurbeleving werken we aan een betere spreiding van bezoekers over de provincie en meer aandacht voor het ‘achterland’. Dit doen we samen met de natuurorganisaties en toeristisch-recreatieve organisaties.

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Via inhoudelijke werksessies werken de natuurorganisaties samen aan het verder uitrollen van de branding-strategie. De natuurorganisaties hebben een spreidingskaart ontwikkeld voor Zeeland. Hierop kunnen zij de bezoekersaantallen ten opzichte van kwetsbare natuur aflezen. Op basis daarvan kunnen zijbezoekers en inwoners van Zeeland ‘verleiden’ om juist bepaalde (nog onontdekte) gebieden te bezoeken. Dit gebeurt door promotiecampagnes die gericht zijn op het voor het voetlicht brengen van de gebieden in Zeeland, die nog wel wat meer bezoekers kunnen gebruiken. 

Acties die uit de samenwerking met andere organisaties zijn ontstaan zijn onder andere de ontwikkelde promotiecampagnes "Altijd Open", de ommetjescampagne, maar ook de vertegenwoordiging namens de natuurorganisaties in de werkgroep rond de uitwerking van de toeristisch strategische visie voor de komende jaren.