Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2025
    1. Blz. 2 Begroting 2025
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Inleiding begroting
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Begroting 2025 in één oogopslag
          1. Blz. 7 Begroting 2025 in één oogopslag
      2. Blz. 8 1 Grote projecten
        1. Blz. 9 Inleiding Grote projecten
          1. Blz. 10 Inleiding
          2. Blz. 11 Grote projecten
          3. Blz. 12 Mijlpalen 2025
          4. Blz. 13 Uitgangspunten grote projecten
          5. Blz. 14 Kader grote projecten
          6. Blz. 15 Wat mag het kosten?
        2. Blz. 16 Natuurpakket Westerschelde
          1. Blz. 17 Genomen besluiten
          2. Blz. 18 Risico's
          3. Blz. 19 Omschrijving
          4. Blz. 20 Doelstelling
            1. Blz. 21 Realiseren van ten minste 600 ha estuariene natuur conform de Herijking Natuurpakket Westerschelde en versterking identiteit en ontwikkeling van en samen met de regio
              1. Blz. 22 Invulling geven aan de overige afspraken (landbouwflankerend beleid, grensoverschrijdende samenwerking Landschapspark Zwinstreek, Grenspark)
              2. Blz. 23 Mogelijk maken van recreatief medegebruik in de Hedwigepolder (panoramaheuvel en bijbehorende infrastructuur)
              3. Blz. 24 Na afronding van de natuurherstelprojecten inregelen van het beheer en het opvolgen van projecten door middel van monitoring.
              4. Blz. 25 Afronden overdracht eigendom en beheer gerealiseerde projecten
              5. Blz. 26 Programma afronden met LVVN
        3. Blz. 27 Deltaweg
          1. Blz. 28 Omschrijving
          2. Blz. 29 Voortgang algemeen
          3. Blz. 30 Risico's
          4. Blz. 31 Genomen besluiten
          5. Blz. 32 Doelstelling
            1. Blz. 33 Doelstelling Deltaweg
        4. Blz. 34 Zanddijk
          1. Blz. 35 Omschrijving
          2. Blz. 36 Voortgang algemeen
          3. Blz. 37 Risico's
          4. Blz. 38 Genomen besluiten
          5. Blz. 39 Doelstelling
            1. Blz. 40 De verkeersveiligheid is verbeterd, de bereikbaarheid van Yerseke is vergroot en er is minder onderhoud nodig voor de N673.
            2. Blz. 41 Samenwerkingsmogelijkheden zijn benut, de zogenaamde meekoppelkansen, ter verbetering van de spoorveiligheid en de behartiging van de belangen van de omgeving.
        5. Blz. 42 Traverse Kapellebrug
          1. Blz. 43 Omschrijving
          2. Blz. 44 Voortgang algemeen
          3. Blz. 45 Risico's
          4. Blz. 46 Genomen besluiten
          5. Blz. 47 Doelstelling
            1. Blz. 48 Reconstructie Traverse Kapellebrug
              1. Blz. 49 Aanbesteding en gunning van de reconstructie van de Gentsevaart en de werkzaamheden aan het riool
              2. Blz. 50 Samen met aannemer de omgeving informeren over de start van de werkzaamheden
              3. Blz. 51 Uitvoering van de reconstructie door de aannemer
              4. Blz. 52 Voltooien van het vernieuwen en verleggen kabels en leidingen door DNWG
      3. Blz. 53 2 Programma Woonplaats Zeeland
        1. Blz. 54 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 55 Speerpunten
        3. Blz. 56 Beleidskader
        4. Blz. 57 Reguliere taken
        5. Blz. 58 Toerisme en recreatie: bestemming in balans
        6. Blz. 59 Omgevingswet en Ruimtelijke Ordening
        7. Blz. 60 Wonen
        8. Blz. 61 Beter benutten van regionale bedrijventerreinen
        9. Blz. 62 Milieu
        10. Blz. 63 Doelstelling
          1. Blz. 64 Ruimtelijke kwaliteit: omgevingsvisie en verordening, advies
            1. Blz. 65 Ruimtelijke Arrangement en NOVEX
            2. Blz. 66 Regiodeal NSPD Aantrekkelijke Leefomgeving
            3. Blz. 67 Omgevingsvisie en en Regionale Samenwerking
            4. Blz. 68 WIZ Law Delta
            5. Blz. 69 North Seaport District NOVEX
          2. Blz. 70 Ruimtelijke kwaliteit: toekomstbestendige bedrijventerreinen
            1. Blz. 71 Impuls Bedrijventerreinen
            2. Blz. 72 Toekomstige bedrijventerreinen
          3. Blz. 73 Ruimtelijke kwaliteit: werken met de Omgevingswet
            1. Blz. 74 Doorontwikkeling Digitale Stelsel Omgevingswet
            2. Blz. 75 Versterken Samenwerking
          4. Blz. 76 Toerisme en recreatie: bestemming in balans
            1. Blz. 77 Effecten op leefomgeving betrekken bij recreatieve ontwikkelingen
            2. Blz. 78 Stimuleren spreiden toerisme in tijd en ruimte
            3. Blz. 79 Zorgen voor een toekomstbestendige sector met vitale bedrijven en ontwikkeling met kwaliteit
            4. Blz. 80 Zorgen voor divers aanbod
            5. Blz. 81 Verbreden Zeeuwse identiteit en imago
            6. Blz. 82 Zorgen dat de meerwaarde van de vrijetijdssector breed bekend is en wordt ervaren
          5. Blz. 83 Ruimtelijke kwaliteit: toekomstbestendig wonen in Zeeland
            1. Blz. 84 Leegstaande Pandenregeling Investeringsagenda
            2. Blz. 85 Woonfonds Gebiedsgerichte Aanpak
            3. Blz. 86 Advies, onderzoek en monitoring wonen
            4. Blz. 87 Realisatie Woondeal/Woonagenda
            5. Blz. 88 Versnelling Flexwoningen
            6. Blz. 89 Cofinanciering Rijksregelingen wonen
          6. Blz. 90 Milieu: Woon- en werkklimaat zijn versterkt
            1. Blz. 91 Uitvoeren Milieuprogramma 2023-2027
        11. Blz. 92 Trendindicatoren
        12. Blz. 93 Doelindicatoren
        13. Blz. 94 Wat mag het kosten?
      4. Blz. 95 3 Programma Balans in landelijk gebied
        1. Blz. 96 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 97 Speerpunten
        3. Blz. 98 Beleidskader
        4. Blz. 99 Reguliere taken
        5. Blz. 100 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 101 Doelstelling
          1. Blz. 102 Natuurontwikkeling
            1. Blz. 103 Vrijwillige verwerving van (landbouw)gronden ten behoeve van het Natuurnetwerk Zeeland door onder andere inzet kavelruilbureau en grondbank
            2. Blz. 104 Realisatie van resterende hectares ontwikkelingsopgave Natuurwerk Zeeland via onder andere de Subsidieregeling Kwaliteitsimpuls Natuur en Landschap (SKNL) en de Subsidieregeling Grondverwerving Natuurnetwerk Zeeland (SGNZ)
            3. Blz. 105 Vervreemden door provincie verworven en ingerichte natuur
          2. Blz. 106 Natuurbeheer
            1. Blz. 107 Het Subsidiestelsel Natuur- en Landschapsbeheer (SNL) toepassen om natuurbeheer in natuurgebieden te vergoeden en aan te sturen volgens het vastgestelde beleidskader uit het Natuurbeheerplan
            2. Blz. 108 Het Agrarisch Natuur- en Landschapsbeheer (ANLb) toepassen voor agrarisch natuurbeheer op landbouwgronden via het collectief Poldernatuur
            3. Blz. 109 Bestrijding van schade veroorzaakt door beschermde soorten en zorgdragen voor de uitkering van schadevergoedingen voor fauna
            4. Blz. 110 Monitoring van natuurgebieden volgens landelijke afspraken en het provinciaal monitoringsplan ‘Monitoring natuur en biodiversiteit’
            5. Blz. 111 Aanpak van invasieve exoten door middel van preventie, eliminatie en beheer
            6. Blz. 112 Actueel houden van N2000 beheerplannen
            7. Blz. 113 Uitwerken van bijzondere onderwerpen via onder andere beleidsregels activiteiten binnen N2000
            8. Blz. 114 Voeren van actief soortenbeleid via onder andere realisatie van projecten
          3. Blz. 115 Natuurherstel
            1. Blz. 116 Uitvoeren van natuurherstelmaatregelen in of nabij Natura2000-gebieden zoals vastgelegd in de (ontwerp) Natura 2000-beheerplannen en Natuurdoelanalyses
            2. Blz. 117 Uitvoeren van nazorgprojecten in of nabij Natura 2000-gebieden na de uitvoering van herstelmaatregelen
            3. Blz. 118 Uitvoeren maatregelenpakketten uit het Zeeuwse gebiedsprogramma, startende met de koploperprojecten
            4. Blz. 119 Opzetten en uitbouwen van gebiedenaanpak
            5. Blz. 120 Opstellen en uitwerken van Natuurdoelanalyses
            6. Blz. 121 Uitvoeren projecten en onderzoeken uit het Programma Natuur
          4. Blz. 122 Natuurbeleving, -verbreding en -verbinding
            1. Blz. 123 Realiseren 90% toegankelijkheid en/of beleefbaarheid van natuurgebieden
            2. Blz. 124 In de praktijk brengen van de ontwikkelde brandingstrategie, samen met natuur- en toeristisch-recreatieve organisaties
            3. Blz. 125 Vormgeven van UNEXCO Geopark status
            4. Blz. 126 Via bestaande organisatievormen, zoals gebiedenbeleid of instellingen, betrekken van bewoners en vrijwilligers bij de natuur
            5. Blz. 127 Ondersteunen van het Nationaal Park Oosterschelde, Stichting Landschapsbeheer Zeeland en de Zeeuwse Natuur bij hun taken
            6. Blz. 128 Invulling geven aan de agenda Natuurinclusief
          5. Blz. 129 Een volhoudbare landbouw
            1. Blz. 130 Ondersteunen van initiatieven die bijdragen aan het herstel en beter benutten van functionele agrobiodiversiteit
            2. Blz. 131 Ondersteunen van initiatieven die zich richten op eiwittransitie
            3. Blz. 132 Ondersteunen van initiatieven die bijdragen aan de doelstellingen voor een betere bodemstructuur en bodemvruchtbaarheid
            4. Blz. 133 Ondersteunen van initiatieven die zich richten op de doelstelling voor het versterken van de positie van de boer in de keten
            5. Blz. 134 Ondersteunen van initiatieven die zich richten op de doelstellingen voor de biologische sector
            6. Blz. 135 Ondersteunen van programma’s ter bevordering van kennis en innovatie in de agrarische sector
          6. Blz. 136 Natuurbescherming
            1. Blz. 137 Jaarlijks samen met de RUD een handhavingsuitvoeringsprogramma (zowel n 2000 als soorten) opstellen met de speerpunten voor het komende jaar
        7. Blz. 138 Trendindicatoren
        8. Blz. 139 Doelindicatoren
        9. Blz. 140 Wat mag het kosten?
      5. Blz. 141 4 Programma Ondernemend Zeeland
        1. Blz. 142 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 143 Speerpunten
        3. Blz. 144 Reguliere taken
        4. Blz. 145 Beleidskader
        5. Blz. 146 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 147 Doelstelling
          1. Blz. 148 Europa, Rijk en Regio
            1. Blz. 149 De inzet van subsidies en financiering op Europees, nationaal en regionaal niveau
            2. Blz. 150 Het aangaan van regionale en/of grens-overstijgende samenwerking die de aanpak van Zeeuwse transities helpen te versnellen
          2. Blz. 151 Innovatie, valorisatie en ontwikkelkracht
            1. Blz. 152 Versterken concurrentiepositie Zeeuwse logistiek & maintenance sector
            2. Blz. 153 Innovatiefinanciering; Een financieringsketen met voldoende ondersteuning in alle financieringsfasen: van seed (het geld waarmee een startup de eerste bedrijfsactiviteiten financiert) tot venture capital (durfkapitaal in een latere fase)
            3. Blz. 154 MKB Samenwerking; Versterken van de concurrentiepositie van het brede mkb (innovatieve, jonge en reguliere mkb)
            4. Blz. 155 Digitale innovatie in het mkb, Toekomstbestendig mkb met behulp van digitalisering
            5. Blz. 156 Versterken concurrentiepositie Zeeuwse visserij- en aquacultuursector
            6. Blz. 157 Versterken concurrentiepositie Zeeuwse foodsector
          3. Blz. 158 Transitie naar een duurzame en klimaatneutrale economie
            1. Blz. 159 Stimuleren circulaire/biobased economie
            2. Blz. 160 Het goed inpassen van kernenergie in de Zeeuwse economie, landschap en het energiesysteem
          4. Blz. 161 Vestigingsklimaat, imago en talent
            1. Blz. 162 Zeeland top of mind krijgen (zichtbaar en vindbaar) als aantrekkelijke regio om te leven, werken, studeren, ondernemen en recreëren.
            2. Blz. 163 Het creëren van een hoogwaardig onderwijs, kennis en onderzoekaanbod en - infrastructuur in heel Zeeland
            3. Blz. 164 Creëren van een arbeidsmarkt die conjunctuur bestendig is en kan voldoen aan de vraag naar voldoende gekwalificeerde arbeidskrachten voor de Zeeuws arbeidsmarkt.
        7. Blz. 165 Trendindicatoren
        8. Blz. 166 Doelindicatoren
        9. Blz. 167 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 168 5 Programma Mobiliteit op maat
        1. Blz. 169 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 170 Speerpunten
        3. Blz. 171 Beleidskader
        4. Blz. 172 Reguliere taken
        5. Blz. 173 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 174 Doelstelling
          1. Blz. 175 Investeren in bereikbaarheid voor personen en goederen
            1. Blz. 176 Versterken van het incidentmanagement en verkeersmanagement
            2. Blz. 177 Verbeteren logistiek en goederenvervoer
            3. Blz. 178 Versterken binnenvaart
            4. Blz. 179 Investeren in bereikbaarheid en verkeersveiligheid provinciale infrastructuur
            5. Blz. 180 Beleid en prioritering bereikbaarheid en verkeersveiligheid
          2. Blz. 181 Uitvoering regionale mobiliteitsstrategie
            1. Blz. 182 Uitvoering busconcessie
            2. Blz. 183 Uitvoering Westerscheldeferry
            3. Blz. 184 Aanbesteding busconcessie
            4. Blz. 185 Invoering flex en startprojecten
            5. Blz. 186 Verbetering hubs en haltes
            6. Blz. 187 Totstandkoming mobiliteitscentrale
            7. Blz. 188 Digitaal plannen, boeken en betalen
            8. Blz. 189 Living Lab Smart Mobility
          3. Blz. 190 Doelmatig en doeltreffend beheer (water)wegen
            1. Blz. 191 Het plannen en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan infrastructurele kapitaalgoederen op dusdanige wijze dat ze op het vastgestelde niveau in stand worden gehouden.
            2. Blz. 192 De versterking van de samenwerking met andere (vaar)wegbeheerders door periodieke afstemmingsmomenten, we richten ons onder andere op een goede afstemming van wegwerkzaamheden en het voorkomen van overlast voor de weggebruikers.
            3. Blz. 193 Nadere uitwerking assetmanagement door actualisatie en implementatie uitvoeringsstrategieën
          4. Blz. 194 Verbetering verkeersveiligheid
            1. Blz. 195 We maken het verkeer veiliger voor kwetsbare en onervaren weggebruikers
            2. Blz. 196 We verminderen de risico’s van afleiding in het verkeer
            3. Blz. 197 We verminderen de risico’s van vermenging van landbouwverkeer met ander verkeer
            4. Blz. 198 We verminderen het aantal verkeersovertredingen.
            5. Blz. 199 Gecoördineerde uitvoering van de Zeeuwse uitvoering agenda SPV 2030.
        7. Blz. 200 Trendindicatoren
        8. Blz. 201 Doelindicatoren
        9. Blz. 202 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 203 6 Programma Iedereen telt!
        1. Blz. 204 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 205 Cultuur
        3. Blz. 206 Erfgoed
        4. Blz. 207 Leefbaarheid en gezond leven
        5. Blz. 208 Sport
        6. Blz. 209 Wettelijke taken
        7. Blz. 210 Beleidskader
        8. Blz. 211 Doelstelling
          1. Blz. 212 Basis voor Cultuur en Erfgoed
            1. Blz. 213 Er wordt een regeling restauratie Rijksmonumenten opengesteld
            2. Blz. 214 We dragen zorg voor het archeologisch en gebouwd erfgoed door het toezicht op de gemeenten via IBT te intensiveren en kennisdeling
            3. Blz. 215 We voldoen aan onze wettelijke taak ter ondersteuning van de openbare bibliotheekfunctie
            4. Blz. 216 We subsidiëren één organisatie voor de ondersteuning van het cultuur- en erfgoedveld, daar waar het niet sector specifiek is
          2. Blz. 217 Innovatie en Transitie
            1. Blz. 218 We intensiveren de aandacht voor historische landschapselementen en – inrichting die bijdragen aan (landelijke) transities, zoals de klimaatopgave
            2. Blz. 219 We intensiveren de aandacht voor de waarde van cultuur in innovatieve processen bij onder andere het bedrijfsleven
            3. Blz. 220 Een Zeeuws Erfgoed Expertteam is ingesteld om de transitie van erfgoed te bevorderen
          3. Blz. 221 Jeugd en Jongeren
            1. Blz. 222 We faciliteren een doorgaande leerlijn cultuur- en erfgoededucatie
            2. Blz. 223 We zetten in op talentontwikkeling en (bij)scholing van startende en midcareer professionals in de cultuur- en erfgoed sector
          4. Blz. 224 Leefbaarheid: meedoen en gezond in Zeeland
            1. Blz. 225 De beschikbaar van (zorg)voorzieningen en kansengelijkheid
            2. Blz. 226 Sociale samenhang en participatie
            3. Blz. 227 Veilige en vrije samenleving
            4. Blz. 228 Gezond leven – sport verenigt Zeeland
            5. Blz. 229 Versterken gezondheidszorg en infrastructuur
            6. Blz. 230 Bevorderen positieve gezondheid
          5. Blz. 231 Makersklimaat en kennisontwikkeling
            1. Blz. 232 We faciliteren (wetenschappelijk) onderzoek naar Zeeuwse thema’s
            2. Blz. 233 We ondersteunen producties in alle cultuur- en erfgoed disciplines.
          6. Blz. 234 Participatie en Publieksverbreding
            1. Blz. 235 We investeren in samenwerkingsverbanden binnen de cultuur- en erfgoedsector om daarmee de vrijwilligersparticipatie te vergroten
            2. Blz. 236 We brengen de behoefte in kaart met betrekking tot erfgoed in relatie tot herdenken en vieren en agenderen deze
            3. Blz. 237 Er wordt een regeling voor FARO-initiatieven opengesteld
        9. Blz. 238 Trendindicatoren
        10. Blz. 239 Doelindicatoren
        11. Blz. 240 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 241 7 Programma Bestuur
        1. Blz. 242 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 243 Speerpunten
        3. Blz. 244 Beleidskader
        4. Blz. 245 Reguliere taken
        5. Blz. 246 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 247 Doelstelling
          1. Blz. 248 Interbestuurlijk toezicht
            1. Blz. 249 Het publiceren van een totaaloverzicht per gemeente/waterschap
            2. Blz. 250 De externe partij DocFactory voert een nulmeting uit op het gebied van Archief en Informatie
            3. Blz. 251 De Provincie, gemeenten en waterschap gaan een gezamenlijke training volgen. Deze training richt zich op het verbeteren van onze vaardigheden in het voeren van toezichtsgesprekken en het opstellen van verbeterplannen
          2. Blz. 252 Samenwerkend bestuur
            1. Blz. 253 In 2025 blijven we investeren in de Interbestuurlijke samenwerking. Zo kan Zeeland samen met de andere Provincies en onze samenwerkingspartijen in en buiten Zeeland actuele maatschappelijke vraagstukken aanpakken
            2. Blz. 254 We zijn actief betrokken bij de geplande evaluatie van het Overleg Zeeuwse Overheden (OZO). We nemen de aanbevelingen die daaruit voortkomen serieus en volgen deze op waar mogelijk
          3. Blz. 255 Signalerend bestuur
            1. Blz. 256 Het versterken van de Zeeuwse positie in Den Haag en Brussel. Dit doen we door beleidsontwikkeling en besluitvorming te beïnvloeden met lobby in Brussel en Den Haag.
            2. Blz. 257 Strategische evenementen van de Provincie Zeeland samen met externe partners uitvoeren. Denk aan de Haagse Dag, Oesterontmoeting en Nieuwjaarsbijeenkomst
            3. Blz. 258 Het versterken van de samenwerking met Vlaanderen. Dit doen we onder andere door actief deel te nemen aan gremia als grensgovernance, het bestuurlijk overleg Vlaanderen Nederland, de Vlaams Nederlandse Delta, de Scheldemondraad en North Sea Port d
          4. Blz. 259 Sterk provinciaal bestuur
            1. Blz. 260 De volksvertegenwoordiging van Zeeland is zichtbaar en benaderbaar voor de Zeeuwse kiezer.
            2. Blz. 261 Provinciale Staten vullen op een vernieuwende manier de rollen in als volksvertegenwoordiger, kadersteller en controleur.
          5. Blz. 262 Weerbaar bestuur
            1. Blz. 263 In 2025 stellen wij agressie protocollen op voor politieke ambtsdragers en medewerkers
            2. Blz. 264 In 2025 zijn de doelen uit de Zeeuwse norm weerbare overheid leidend om onze weerbaarheid te versterken
            3. Blz. 265 De provincie is een integer handelende organisatie, die zich weerbaar opstelt tegen oneigenlijke invloeden en misbruik
            4. Blz. 266 De aangescherpte Bibob-beleidsregel passen we toe
            5. Blz. 267 Omgevingsdiensten RUD en DCMR voeren in opdracht van de Provincie het beleidsplan aanpak ondermijning en het Bibob beleid uit
        7. Blz. 268 Trendindicatoren
        8. Blz. 269 Doelindicatoren
        9. Blz. 270 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 271 8 Programma Energie op klimaat!
        1. Blz. 272 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 273 Speerpunten
        3. Blz. 274 Beleidskader
        4. Blz. 275 Maatschappelijk effect
        5. Blz. 276 Energie, Klimaat en Water
        6. Blz. 277 Doelstelling
          1. Blz. 278 Klimaatadaptatie en voldoende zoet water
            1. Blz. 279 Stimuleren medegebruik waterkeringen
            2. Blz. 280 Stimuleren adaptatie maatregelen, onder andere via subsidieregeling realisatie groene schoolpleinen
            3. Blz. 281 Berekenen en actueel houden overstromingsgevolgen in kader van EU-ROR
            4. Blz. 282 Toepassen van meerlaagsveiligheid
            5. Blz. 283 Uitvoering geven aan het Zeeuws Deltaplan Zoet Water
            6. Blz. 284 Uitvoering geven aan de Klimaatadaptatiestrategie Zeeland (KasZ)
            7. Blz. 285 Uitvoeren verkenning naar provincie rol in het kader van de stijgende zeespiegel
          2. Blz. 286 Energietransitie
            1. Blz. 287 We werken met het netwerk aan de uitvoering van de RES 1.0 en het opstellen van de RES 2.0
            2. Blz. 288 Samen met gemeenten werken we aan de verduurzaming van de gebouwde omgeving waaronder het maatschappelijk vastgoed en particuliere woningen
            3. Blz. 289 We werken aan de uitvoering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) en Regionale Aanpak Laadinfrastructuur Zuidwest (RAL ZW)
            4. Blz. 290 We realiseren wind- en zonprojecten, met als doel in 2030 binnen de provinciegrenzen 10,5/11 PJ duurzaam op te wekken
            5. Blz. 291 We ondersteunen de verduurzaming van het Zeeuwse industriecluster
            6. Blz. 292 We faciliteren het MKB bij het verduurzamen van hun processen, bedrijfsvoering en gebouwen
            7. Blz. 293 Aanpak energie-infrastructuur
            8. Blz. 294 We initiëren het gebruik van restwarmte en andere mogelijkheden voor kleinschalige duurzame warmte
            9. Blz. 295 In het waterstofdossier geven we prioriteit aan het industriële verbruik: de komende jaren maken we werk van het vergroenen van de bestaande Zeeuwse waterstofvraag (elektrolyse)
            10. Blz. 296 Het fonds energietransitie van de Stichting Zeeuwse Publieke Belangen wordt besteed aan projecten die een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelen voor de Energietransitie
            11. Blz. 297 We geven zelf het goede voorbeeld door maatregelen te treffen om CO2 uitstoot te verminderen en maatschappelijk verantwoord in te kopen
            12. Blz. 298 Kernenergie
          3. Blz. 299 Water en Bodem met kwaliteit
            1. Blz. 300 Bevorderen van een goed en efficiënt functionerende waterketen
            2. Blz. 301 Aanwijzen en bewaken beschermingsgebieden drinkwaterwinningen
            3. Blz. 302 Aanwijzen zwemlocaties en toezien op veilige en hygiënische omstandigheden in samenwerking met waterbeheerder en RUD
            4. Blz. 303 Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwaliteit geformuleerde doelstellingen in het provinciaal waterprogramma.
            5. Blz. 304 Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwantiteit geformuleerde doelstellingen in de Omgevingsverordening Zeeland.
            6. Blz. 305 Zoeken naar synergie mogelijkheden voor realisatie waterdoelen met provinciale opgaven.
          4. Blz. 306 Deltawateren
            1. Blz. 307 Bijdrage leveren aan uitvoeren voorkeursstrategie Zuidwestelijke Delta
            2. Blz. 308 Vervolg Lange Termijn Perspectief Natuur Westerschelde (LTP-N)
            3. Blz. 309 Uitvoeren suppletie Roggenplaat.
            4. Blz. 310 Uitvoeren uitvoeringsprogramma Oosterscheldevisie
            5. Blz. 311 Vaststellen bestuursovereenkomst Grevelingen II (planuitwerking) en starten bestuursovereenkomst Grevelingen III (realisatiefase); actieve bijdrage aan de planvorming/planuitwerking en de daar lopende discussies rond natura 2000 & klimaat robuustheid
        7. Blz. 312 Trendindicatoren
        8. Blz. 313 Doelindicatoren
        9. Blz. 314 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 315 9-1 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 316 Inleiding
        2. Blz. 317 Speerpunten
        3. Blz. 318 Kengetallen
        4. Blz. 319 Beleidskader
        5. Blz. 320 Doelstelling
          1. Blz. 321 Opcenten motorrijtuigenbelasting
          2. Blz. 322 Provinciefonds
          3. Blz. 323 Dividend
          4. Blz. 324 Saldo van de financieringsfunctie
          5. Blz. 325 Overige algemene dekkingsmiddelen
        6. Blz. 326 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 327 9-2 Kosten van overhead
        1. Blz. 328 Inleiding
        2. Blz. 329 Beleidskader
        3. Blz. 330 Uitgangspunten
        4. Blz. 331 Vennootschapsbelasting
        5. Blz. 332 Invulling overhead begroting
        6. Blz. 333 Wat mag het kosten?
    3. Blz. 334 Paragrafen
      1. Blz. 335 Paragraaf Provinciale heffingen
        1. Blz. 336 Inleiding
        2. Blz. 337 Beleid
        3. Blz. 338 Wijzigingen vergeleken met het beleid van vorig jaar
        4. Blz. 339 Lokale lastendruk
        5. Blz. 340 Geraamde opbrengsten
        6. Blz. 341 Beleidskader
        7. Blz. 342 Heffingen provincie
        8. Blz. 343 Belastingen
        9. Blz. 344 Heffingen
        10. Blz. 345 Leges
        11. Blz. 346 Bijlage 1 Berekening kostendekkendheid
      2. Blz. 347 Paragraaf Duurzaamheid
        1. Blz. 348 Inleiding
        2. Blz. 349 Kaders
        3. Blz. 350 Processen
        4. Blz. 351 Inkoop
        5. Blz. 352 ICT
        6. Blz. 353 Personeel en Organisatie
        7. Blz. 354 Facilitair
      3. Blz. 355 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        1. Blz. 356 Inleiding en uitgangspunten
        2. Blz. 357 Kernpunten
        3. Blz. 358 Beleidskader
        4. Blz. 359 Beleid
        5. Blz. 360 Risico's
        6. Blz. 361 Benodigde risicobuffer
        7. Blz. 362 Beschikbare risicobuffer
        8. Blz. 363 Ratio weerstandsvermogen
        9. Blz. 364 Ratio algemene reserve in benodigde risicobuffer
        10. Blz. 365 Ontwikkeling risicobuffer en risicoprofiel
        11. Blz. 366 Kengetallen
      4. Blz. 367 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
        1. Blz. 368 Inleiding
        2. Blz. 369 Speerpunten
        3. Blz. 370 Acties
        4. Blz. 371 Beleidskader
        5. Blz. 372 Infrastructuur
        6. Blz. 373 Provinciale gebouwen
      5. Blz. 374 Paragraaf Financiering
        1. Blz. 375 Inleiding
        2. Blz. 376 Beleid
        3. Blz. 377 Speerpunten
        4. Blz. 378 Kengetallen
        5. Blz. 379 Beleidskader
        6. Blz. 380 Schatkistbankieren
        7. Blz. 381 Risicobeheer vlottende schuld
        8. Blz. 382 Risicobeheer vaste schuld, renterisiconorm
        9. Blz. 383 Verwacht rendement op uitzettingen
        10. Blz. 384 Rentetoerekening
        11. Blz. 385 Overzicht verstrekte geldleningen
      6. Blz. 386 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 387 Vooruitgang door samenwerking
        2. Blz. 388 Kengetallen
        3. Blz. 389 Beleidskader
        4. Blz. 390 Goed werkgeverschap: blijvende aandacht voor strategisch personeelsbeleid en personeelsplanning
        5. Blz. 391 Communicatie
        6. Blz. 392 Subsidies
        7. Blz. 393 Financieel meerjarig perspectief
        8. Blz. 394 Financiële informatievoorziening
        9. Blz. 395 Het verder ontwikkelen van Horizontaal Toezicht
        10. Blz. 396 Betalen en invorderen
        11. Blz. 397 Controlfunctie
        12. Blz. 398 Verbeteren kwaliteit infomatiehuishouding
        13. Blz. 399 Informatieveiligheid
        14. Blz. 400 Gedreven werken en AI
        15. Blz. 401 Uitvoeringsprogramma Zeeuwse Digitale Agenda
        16. Blz. 402 Structurele doelen
        17. Blz. 403 ICT-ondersteuning buiten reguliere kantoortijden
        18. Blz. 404 Aansluiten op een Zeeuws e-depot
        19. Blz. 405 Deelname aan de gemeenschappelijke regeling (GR) Zeeuws Archief
      7. Blz. 406 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 407 Verbonden partijen
          1. Blz. 408 Inleiding
          2. Blz. 409 Visie en beleid
          3. Blz. 410 Speerpunten
          4. Blz. 411 Kengetallen
          5. Blz. 412 Beleidskader
          6. Blz. 413 Overzicht verbonden partijen
        2. Blz. 414 Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD)
          1. Blz. 415 Vestigingsplaats
          2. Blz. 416 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 417 Publiek belang
          4. Blz. 418 Programma begroting
          5. Blz. 419 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 420 Doelstelling
          7. Blz. 421 Bezoldiging
          8. Blz. 422 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 423 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 424 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 425 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 426 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 427 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 428 Risico’s
        3. Blz. 429 Zanddijk B.V.
          1. Blz. 430 Vestigingsplaats
          2. Blz. 431 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 432 Publiek belang
          4. Blz. 433 Programma begroting
          5. Blz. 434 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 435 Doelstelling
          7. Blz. 436 Bezoldiging
          8. Blz. 437 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 438 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 439 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 440 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 441 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 442 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 443 Risico’s
        4. Blz. 444 Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij N.V. (ZEH)
          1. Blz. 445 Vestigingsplaats
          2. Blz. 446 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 447 Publiek belang
          4. Blz. 448 Programma begroting
          5. Blz. 449 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 450 Doelstelling
          7. Blz. 451 Bezoldiging
          8. Blz. 452 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 453 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 454 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 455 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 456 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 457 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 458 Risico’s
        5. Blz. 459 Stedin Netwerkbeheer B.V.
          1. Blz. 460 Vestigingsplaats
          2. Blz. 461 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 462 Publiek belang
          4. Blz. 463 Programma begroting
          5. Blz. 464 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 465 Doelstelling
          7. Blz. 466 Bezoldiging
          8. Blz. 467 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 468 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 469 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 470 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 471 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 472 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 473 Risico’s
        6. Blz. 474 North Sea Port SE
          1. Blz. 475 Vestigingsplaats
          2. Blz. 476 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 477 Publiek belang
          4. Blz. 478 Programma begroting
          5. Blz. 479 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 480 Doelstelling
          7. Blz. 481 Bezoldiging
          8. Blz. 482 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 483 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 484 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 485 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 486 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 487 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 488 Risico’s
        7. Blz. 489 N.V. Westerscheldetunnel (WST)
          1. Blz. 490 Vestigingsplaats
          2. Blz. 491 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 492 Publiek belang
          4. Blz. 493 Programma begroting
          5. Blz. 494 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 495 Doelstelling
          7. Blz. 496 Bezoldiging
          8. Blz. 497 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 498 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 499 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 500 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 501 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 502 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 503 Risico’s
        8. Blz. 504 N.V. Economische Impuls Zeeland (Impuls)
          1. Blz. 505 Vestigingsplaats
          2. Blz. 506 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 507 Publiek belang
          4. Blz. 508 Programma begroting
          5. Blz. 509 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 510 Doelstelling
          7. Blz. 511 Bezoldiging
          8. Blz. 512 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 513 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 514 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 515 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 516 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 517 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 518 Risico’s
        9. Blz. 519 Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB)
          1. Blz. 520 Vestigingsplaats
          2. Blz. 521 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 522 Publiek belang
          4. Blz. 523 Programma begroting
          5. Blz. 524 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 525 Doelstelling
          7. Blz. 526 Bezoldiging
          8. Blz. 527 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 528 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 529 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 530 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 531 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 532 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 533 Risico’s
        10. Blz. 534 GBE Aqua B.V.
          1. Blz. 535 Vestigingsplaats
          2. Blz. 536 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 537 Publiek belang
          4. Blz. 538 Programma begroting
          5. Blz. 539 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 540 Doelstelling
          7. Blz. 541 Bezoldiging
          8. Blz. 542 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 543 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 544 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 545 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 546 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 547 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 548 Risico’s
        11. Blz. 549 Westerschelde Ferry B.V. (WSF)
          1. Blz. 550 Vestigingsplaats
          2. Blz. 551 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 552 Publiek belang
          4. Blz. 553 Programma begroting
          5. Blz. 554 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 555 Doelstelling
          7. Blz. 556 Bezoldiging
          8. Blz. 557 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 558 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 559 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 560 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 561 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 562 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 563 Risico’s
        12. Blz. 564 Investeringsfonds Zeeland B.V. (IFZ)
          1. Blz. 565 Vestigingsplaats
          2. Blz. 566 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 567 Publiek belang
          4. Blz. 568 Programma begroting
          5. Blz. 569 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 570 Doelstelling
          7. Blz. 571 Bezoldiging
          8. Blz. 572 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 573 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 574 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 575 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 576 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 577 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 578 Risico’s
        13. Blz. 579 Gemeentelijke vervoercentrale Zeeland B.V.
          1. Blz. 580 Vestigingsplaats
          2. Blz. 581 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 582 Publiek belang
          4. Blz. 583 Programma begroting
          5. Blz. 584 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 585 Doelstelling
          7. Blz. 586 Bezoldiging
          8. Blz. 587 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 588 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 589 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 590 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 591 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 592 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 593 Risico’s
        14. Blz. 594 Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO)
          1. Blz. 595 Vestigingsplaats
          2. Blz. 596 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 597 Publiek belang
          4. Blz. 598 Programma begroting
          5. Blz. 599 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 600 Doelstelling
          7. Blz. 601 Bezoldiging
          8. Blz. 602 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 603 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 604 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 605 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 606 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 607 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 608 Risico’s
        15. Blz. 609 Huis van de Nederlandse Provincies
          1. Blz. 610 Vestigingsplaats
          2. Blz. 611 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 612 Publiek belang
          4. Blz. 613 Programma begroting
          5. Blz. 614 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 615 Doelstelling
          7. Blz. 616 Bezoldiging
          8. Blz. 617 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 618 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 619 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 620 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 621 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 622 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 623 Risico’s
        16. Blz. 624 Provinciaal fonds Nazorg gesloten stortplaatsen Zeeland
          1. Blz. 625 Vestigingsplaats
          2. Blz. 626 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 627 Publiek belang
          4. Blz. 628 Programma begroting
          5. Blz. 629 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 630 Doelstelling
          7. Blz. 631 Bezoldiging
          8. Blz. 632 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 633 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 634 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 635 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 636 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 637 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 638 Risico’s
        17. Blz. 639 Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) North Sea Port District
          1. Blz. 640 Vestigingsplaats
          2. Blz. 641 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 642 Publiek belang
          4. Blz. 643 Programma begroting
          5. Blz. 644 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 645 Doelstelling
          7. Blz. 646 Bezoldiging
          8. Blz. 647 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 648 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 649 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 650 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 651 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 652 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 653 Risico’s
        18. Blz. 654 Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Geopark Schelde Delta
          1. Blz. 655 Vestigingsplaats
          2. Blz. 656 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 657 Publiek belang
          4. Blz. 658 Programma begroting
          5. Blz. 659 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 660 Doelstelling
          7. Blz. 661 Bezoldiging
          8. Blz. 662 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 663 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 664 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 665 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 666 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 667 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 668 Risico’s
        19. Blz. 669 Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Landschapspark Zwinstreek
          1. Blz. 670 Vestigingsplaats
          2. Blz. 671 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 672 Publiek belang
          4. Blz. 673 Programma begroting
          5. Blz. 674 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 675 Doelstelling
          7. Blz. 676 Bezoldiging
          8. Blz. 677 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 678 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 679 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 680 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 681 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 682 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 683 Risico’s
        20. Blz. 684 Europese Groepering voor Territoriale Samenwerking (EGTS) Linieland van Waas en Hulst
          1. Blz. 685 Vestigingsplaats
          2. Blz. 686 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 687 Publiek belang
          4. Blz. 688 Programma begroting
          5. Blz. 689 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 690 Doelstelling
          7. Blz. 691 Bezoldiging
          8. Blz. 692 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 693 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 694 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 695 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 696 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 697 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 698 Risico’s
      8. Blz. 699 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 700 Inleiding
        2. Blz. 701 Beleid
        3. Blz. 702 Speerpunten
        4. Blz. 703 Opgaven
        5. Blz. 704 Beleidskader
        6. Blz. 705 Resultaten, winst en risico's
      9. Blz. 706 Paragraaf Openbaarheid (Wet open overheid)
        1. Blz. 707 Inleiding
        2. Blz. 708 Woo-verzoeken
        3. Blz. 709 Beleid
        4. Blz. 710 Uitgangspunten
        5. Blz. 711 Toekomstbeeld Open Zeeland
        6. Blz. 712 Speerpunten
      10. Blz. 713 Paragraaf Wind in de Zeilen
        1. Blz. 714 Inleiding
        2. Blz. 715 Compensatiepakket
    4. Blz. 716 Financiële begroting 2025
      1. Blz. 717 Lasten en baten en toelichting per programma
        1. Blz. 718 Inleiding
        2. Blz. 719 Tabel lasten en baten per programma
        3. Blz. 720 Toelichting lasten en baten per programma
      2. Blz. 721 Meerjarenperspectief en toelichting
        1. Blz. 722 Inleiding
      3. Blz. 723 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 724 Toelichting op de ramingen uit de begroting en de meerjarenraming
        2. Blz. 725 Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
        3. Blz. 726 Investeringen
        4. Blz. 727 Financiering
      4. Blz. 728 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 729 Inleiding
        2. Blz. 730 Tabel geprognosticeerde balans
      5. Blz. 731 Investeringen
        1. Blz. 732 Tabel investeringen
      6. Blz. 733 Mutaties reserves, voorzieningen en overlopende passiva
        1. Blz. 734 Inleiding
        2. Blz. 735 Reserves
        3. Blz. 736 Tabel mutaties reserves
        4. Blz. 737 Algemene reserve
        5. Blz. 738 Bestemmingsreserves
        6. Blz. 739 Bestemmingsreserves dekking kapitaallasten
        7. Blz. 740 Voorzieningen
        8. Blz. 741 Specificatie voorzieningen
        9. Blz. 742 Voorzieningen conform artikel 44.2 C BBV
        10. Blz. 743 Voorzieningen conform artikel 44.1 A BBV
        11. Blz. 744 Overlopende passiva
        12. Blz. 745 Specificatie overlopende passiva
      7. Blz. 746 Incidentele en structurele lasten en baten per programma
        1. Blz. 747 Inleiding
        2. Blz. 748 Uitgangspunten
        3. Blz. 749 Tabel incidentele lasten en baten per programma
        4. Blz. 750 Toelichting staat van incidentele baten en lasten
      8. Blz. 751 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        1. Blz. 752 Tabel structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
      9. Blz. 753 Lasten en baten per taakveld
        1. Blz. 754 Lasten en baten per taakveld
      10. Blz. 755 EMU saldo
        1. Blz. 756 Inleiding
        2. Blz. 757 Tabel EMU saldo
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap