Dit doen we via 4 sporen:

  • Digitale Marktbewerking via www.zeeland.com:
    - Behoud en breid fans en doelgroepen uit.
    - Interactie met (potentiële) fans via social media, nieuwsbrieven en online marketingkanalen.
    - Zorg voor goede vindbaarheid op zoekmachines met inspirerende inhoud over Zeeland.
  • Ontwikkelen van de positioneringsstrategie “Shaping the Future Delta”: Actieve positionering van het merk Zeeland maakt de regio ook in de toekomst ideaal om te ondernemen, werken, wonen, studeren en bezoeken.
  • Oprichten van een zelfstandige Merkorganisatie Zeeland, die voor de hele regio:
    - Structureel werkt aan een sterk merk Zeeland voor leven, werken, studeren en recreëren, gebaseerd op de positioneringsstrategie en de merkwaarden vindingrijk, daadkrachtig, rechtdoorzee en verbindend.
    - Focus op regio branding en marketing voor Zeeland.
    - Inspireren, faciliteren, verbinden en optreden als proactieve gesprekspartner.
  • Activiteiten en campagnes gericht op specifieke doelgroepen:
    - Bevorderen van toeristische spreiding in tijd en plaats.
    - Samenwerken met event partners om doelgroepen te bereiken en Zeeland als aantrekkelijke regio te positioneren voor leven, werken, studeren en recreëren.
    - Gezamenlijk werven van talent voor Zeeland d.m.v. campagnes en product/marktcombinaties.