Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2026
    1. Blz. 2 Begroting 2026
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Inleiding begroting
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Begroting 2026 in één oogopslag
          1. Blz. 7 Begroting 2026 in één oogopslag
      2. Blz. 8 1 Grote projecten
        1. Blz. 9 Inleiding Grote projecten
          1. Blz. 10 Inleiding
          2. Blz. 11 Grote projecten
          3. Blz. 12 Mijlpalen 2026
          4. Blz. 13 Uitgangspunten grote projecten
          5. Blz. 14 Kader grote projecten
          6. Blz. 15 Wat mag het kosten?
        2. Blz. 16 Natuurpakket Westerschelde
          1. Blz. 17 Omschrijving
          2. Blz. 18 Genomen besluiten
          3. Blz. 19 Risico's
          4. Blz. 20 Doelstelling
            1. Blz. 21 Realiseren van ten minste 600 ha estuariene natuur conform de Herijking Natuurpakket Westerschelde en versterking identiteit en ontwikkeling van en samen met de regio
              1. Blz. 22 Invulling geven aan de overige afspraken (grensoverschrijdende samenwerking Landschapspark Zwinstreek, Grenspark)
              2. Blz. 23 Mogelijk maken van recreatief medegebruik in de Hedwigepolder (panoramaheuvel en bijbehorende infrastructuur)
              3. Blz. 24 Na afronding van de natuurherstelprojecten inregelen van het beheer en het opvolgen van projecten door middel van monitoring.
              4. Blz. 25 Afronden overdracht eigendom en beheer gerealiseerde projecten
        3. Blz. 26 Zanddijk
          1. Blz. 27 Omschrijving
          2. Blz. 28 Voortgang algemeen
          3. Blz. 29 Risico's
          4. Blz. 30 Genomen besluiten
          5. Blz. 31 Doelstelling
            1. Blz. 32 De verkeersveiligheid is verbeterd, de bereikbaarheid van Yerseke is vergroot en er is minder onderhoud nodig voor de N673.
            2. Blz. 33 Samenwerkingsmogelijkheden zijn benut, de zogenaamde meekoppelkansen, ter verbetering van de spoorveiligheid en de behartiging van de belangen van de omgeving.
        4. Blz. 34 Traverse Kapellebrug
          1. Blz. 35 Omschrijving
          2. Blz. 36 Voortgang algemeen
          3. Blz. 37 Risico's
          4. Blz. 38 Genomen besluiten
          5. Blz. 39 Doelstelling
            1. Blz. 40 Reconstructie Traverse Kapellebrug
              1. Blz. 41 Uitvoering van de reconstructie door de aannemer
        5. Blz. 42 Deltaweg
          1. Blz. 43 Omschrijving
          2. Blz. 44 Voortgang algemeen
          3. Blz. 45 Risico's
          4. Blz. 46 Genomen besluiten
          5. Blz. 47 Doelstelling
            1. Blz. 48 Doelstelling Deltaweg
        6. Blz. 49 Vervanging schepen Westerschelde Ferry
          1. Blz. 50 Omschrijvingen
          2. Blz. 51 Voortgang algemeen
          3. Blz. 52 Risico's
          4. Blz. 53 Genomen besluiten
          5. Blz. 54 Doelstelling
            1. Blz. 55 Vervanging schepen Westerschelde Ferry
      3. Blz. 56 2 Programma Woonplaats Zeeland
        1. Blz. 57 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 58 Speerpunten
        3. Blz. 59 Beleidskader
        4. Blz. 60 Reguliere taken
        5. Blz. 61 Toerisme en recreatie: bestemming in balans
        6. Blz. 62 Omgevingswet en Ruimtelijke Ordening
        7. Blz. 63 Wonen
        8. Blz. 64 Voldoende ruimte voor toekomstbestendige bedrijventerreinen
        9. Blz. 65 Milieu
        10. Blz. 66 Trendindicatoren
        11. Blz. 67 Doelindicatoren
        12. Blz. 68 Doelstelling
          1. Blz. 69 Ruimtelijke kwaliteit: omgevingsvisie en verordening, advies
            1. Blz. 70 Ruimtelijke Arrangement en NOVEX
            2. Blz. 71 Omgevingsvisie en en Regionale Samenwerking
            3. Blz. 72 WIZ Law Delta
            4. Blz. 73 North Seaport District NOVEX
          2. Blz. 74 Ruimtelijke kwaliteit: toekomstbestendige bedrijventerreinen
            1. Blz. 75 Impuls Bedrijventerreinen
            2. Blz. 76 Toekomstbestendige bedrijventerreinen
          3. Blz. 77 Ruimtelijke kwaliteit: werken met de Omgevingswet
            1. Blz. 78 De organisatie “Omgevingswetbewust”: een nieuwe werkwijze
            2. Blz. 79 Doorontwikkeling Digitale Stelsel Omgevingswet
          4. Blz. 80 Toerisme en recreatie: bestemming in balans
            1. Blz. 81 Effecten op leefomgeving betrekken bij recreatieve ontwikkelingen
            2. Blz. 82 Stimuleren spreiden toerisme in tijd en ruimte
            3. Blz. 83 Zorgen voor een toekomstbestendige sector met vitale bedrijven en ontwikkeling met kwaliteit
            4. Blz. 84 Zorgen voor divers aanbod
            5. Blz. 85 Verbreden Zeeuwse identiteit en imago
            6. Blz. 86 Zorgen dat de meerwaarde van de vrijetijdssector breed bekend is en wordt ervaren
          5. Blz. 87 Ruimtelijke kwaliteit: toekomstbestendig wonen in Zeeland
            1. Blz. 88 Leegstaande Pandenregeling Investeringsagenda
            2. Blz. 89 Woonfonds Gebiedsgerichte Aanpak
            3. Blz. 90 Advies, onderzoek en monitoring wonen
            4. Blz. 91 Realisatie Woondeal/Woonagenda
            5. Blz. 92 Versnelling Flexwoningen
          6. Blz. 93 Milieu: Woon- en werkklimaat zijn versterkt
            1. Blz. 94 Uitvoeren Milieuprogramma 2023-2027
        13. Blz. 95 Wat mag het kosten?
      4. Blz. 96 3 Programma Balans in landelijk gebied
        1. Blz. 97 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 98 Speerpunten
        3. Blz. 99 Beleidskader
        4. Blz. 100 Reguliere taken
        5. Blz. 101 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 102 Trendindicatoren
        7. Blz. 103 Doelindicatoren
        8. Blz. 104 Doelstelling
          1. Blz. 105 Natuurontwikkeling
            1. Blz. 106 Vrijwillige verwerving van (landbouw)gronden ten behoeve van het Natuurnetwerk Zeeland door onder andere inzet kavelruilbureau en grondbank
            2. Blz. 107 Realisatie van resterende hectares ontwikkelingsopgave Natuurwerk Zeeland via onder andere de Subsidieregeling Kwaliteitsimpuls Natuur en Landschap (SKNL) en de Subsidieregeling Grondverwerving Natuurnetwerk Zeeland (SGNZ)
            3. Blz. 108 Vervreemden door provincie verworven en ingerichte natuur
          2. Blz. 109 Natuurbeheer
            1. Blz. 110 Het Subsidiestelsel Natuur- en Landschapsbeheer (SNL) toepassen om natuurbeheer in natuurgebieden te vergoeden en aan te sturen volgens het vastgestelde beleidskader uit het Natuurbeheerplan
            2. Blz. 111 Het Agrarisch Natuur- en Landschapsbeheer (ANLb) toepassen voor agrarisch natuurbeheer op landbouwgronden via het collectief Poldernatuur
            3. Blz. 112 Bestrijding van schade veroorzaakt door beschermde soorten en zorgdragen voor de uitkering van schadevergoedingen voor fauna
            4. Blz. 113 Monitoring van natuurgebieden volgens landelijke afspraken en het provinciaal monitoringsplan ‘Monitoring natuur en biodiversiteit’
            5. Blz. 114 Aanpak van invasieve exoten door middel van preventie, eliminatie en beheer
            6. Blz. 115 Actueel houden van N2000 beheerplannen
            7. Blz. 116 Uitwerken van bijzondere onderwerpen via onder andere beleidsregels activiteiten binnen N2000
            8. Blz. 117 Voeren van actief soortenbeleid via onder andere realisatie van projecten
          3. Blz. 118 Natuurherstel
            1. Blz. 119 Uitvoeren van natuurherstelmaatregelen in of nabij Natura2000-gebieden zoals vastgelegd in de (ontwerp) Natura 2000-beheerplannen en Natuurdoelanalyses
            2. Blz. 120 Uitvoeren van nazorgprojecten in of nabij Natura 2000-gebieden na de uitvoering van herstelmaatregelen
            3. Blz. 121 Uitvoeren maatregelenpakketten uit het Zeeuwse gebiedsprogramma, startende met de koploperprojecten
            4. Blz. 122 Opzetten en uitbouwen van gebiedenaanpak
            5. Blz. 123 Opstellen en uitwerken van Natuurdoelanalyses
            6. Blz. 124 Uitvoeren projecten en onderzoeken uit het Programma Natuur
          4. Blz. 125 Natuurbeleving, -verbreding en -verbinding
            1. Blz. 126 Realiseren 90% toegankelijkheid en/of beleefbaarheid van natuurgebieden
            2. Blz. 127 In de praktijk brengen van de ontwikkelde brandingstrategie, samen met natuur- en toeristisch-recreatieve organisaties
            3. Blz. 128 Vormgeven van UNESCO Geopark status
            4. Blz. 129 Via bestaande organisatievormen, zoals gebiedenbeleid of instellingen, betrekken van bewoners en vrijwilligers bij de natuur
            5. Blz. 130 Ondersteunen van het Nationaal Park Oosterschelde, Stichting Landschapsbeheer Zeeland en de Zeeuwse Natuur bij hun taken
            6. Blz. 131 Invulling geven aan de agenda Natuurinclusief
          5. Blz. 132 Een volhoudbare landbouw
            1. Blz. 133 Ondersteunen van initiatieven die bijdragen aan het herstel en beter benutten van functionele agrobiodiversiteit
            2. Blz. 134 Ondersteunen van initiatieven die zich richten op voedselzekerheid
            3. Blz. 135 Ondersteunen van initiatieven die bijdragen aan de doelstellingen voor een betere bodemstructuur en bodemvruchtbaarheid
            4. Blz. 136 Ondersteunen van initiatieven die zich richten op de doelstelling voor het versterken van de positie van de boer in de keten
            5. Blz. 137 Ondersteunen van initiatieven die zich richten op de doelstellingen voor de biologische sector
            6. Blz. 138 Ondersteunen van programma’s ter bevordering van kennis en innovatie in de agrarische sector
            7. Blz. 139 Doelsturing
          6. Blz. 140 Natuurbescherming
            1. Blz. 141 Jaarlijks samen met de RUD een handhavingsuitvoeringsprogramma (zowel n 2000 als soorten) opstellen met de speerpunten voor het komende jaar
        9. Blz. 142 Wat mag het kosten?
      5. Blz. 143 4 Programma Ondernemend Zeeland
        1. Blz. 144 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 145 Speerpunten
        3. Blz. 146 Reguliere taken
        4. Blz. 147 Beleidskader
        5. Blz. 148 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 149 Trendindicatoren
        7. Blz. 150 Doelindicatoren
        8. Blz. 151 Doelstelling
          1. Blz. 152 Europa, Rijk en Regio
            1. Blz. 153 De inzet van subsidies en financiering op Europees, nationaal en regionaal niveau
            2. Blz. 154 Het aangaan van regionale en/of grens-overstijgende samenwerking die de aanpak van Zeeuwse transities helpen te versnellen
          2. Blz. 155 Innovatie, valorisatie en ontwikkelkracht
            1. Blz. 156 Versterken concurrentiepositie Zeeuwse logistiek & maintenance sector
            2. Blz. 157 Innovatiefinanciering; Een financieringsketen met voldoende ondersteuning in alle financieringsfasen: van seed (het geld waarmee een startup de eerste bedrijfsactiviteiten financiert) tot venture capital (durfkapitaal in een latere fase)
            3. Blz. 158 MKB Samenwerking; Versterken van de concurrentiepositie van het brede mkb (innovatieve, jonge en reguliere mkb)
            4. Blz. 159 Digitale innovatie in het mkb, Toekomstbestendig mkb met behulp van digitalisering
            5. Blz. 160 Versterken concurrentiepositie Zeeuwse visserij- en aquacultuursector
            6. Blz. 161 Versterken concurrentiepositie Zeeuwse foodsector
          3. Blz. 162 Transitie naar een duurzame en klimaatneutrale economie
            1. Blz. 163 Stimuleren circulaire/biobased economie
            2. Blz. 164 Het goed inpassen van kernenergie in de Zeeuwse economie, landschap en het energiesysteem
          4. Blz. 165 Vestigingsklimaat, imago en talent
            1. Blz. 166 Zeeland top of mind krijgen (zichtbaar en vindbaar) als aantrekkelijke regio om te leven, werken, studeren, ondernemen en recreëren.
            2. Blz. 167 Het creëren van een hoogwaardig onderwijs, kennis en onderzoekaanbod en - infrastructuur in heel Zeeland
            3. Blz. 168 Creëren van een arbeidsmarkt die conjunctuur bestendig is en kan voldoen aan de vraag naar voldoende gekwalificeerde arbeidskrachten voor de Zeeuws arbeidsmarkt.
        9. Blz. 169 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 170 5 Programma Mobiliteit op maat
        1. Blz. 171 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 172 Speerpunten
        3. Blz. 173 Beleidskader
        4. Blz. 174 Reguliere taken
        5. Blz. 175 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 176 Doelstelling
          1. Blz. 177 Investeren in bereikbaarheid voor personen en goederen
            1. Blz. 178 Versterken van het incidentmanagement en verkeersmanagement
            2. Blz. 179 Verbeteren logistiek en goederenvervoer
            3. Blz. 180 Versterken binnenvaart
            4. Blz. 181 Investeren in bereikbaarheid en verkeersveiligheid provinciale infrastructuur
            5. Blz. 182 Beleid en prioritering bereikbaarheid en verkeersveiligheid
          2. Blz. 183 Uitvoering regionale mobiliteitsstrategie
            1. Blz. 184 Uitvoering busconcessie
            2. Blz. 185 Uitvoering Westerscheldeferry
            3. Blz. 186 Invoering flex en startprojecten
            4. Blz. 187 Verbetering hubs en haltes
            5. Blz. 188 Totstandkoming mobiliteitscentrale
            6. Blz. 189 Digitaal plannen, boeken en betalen
            7. Blz. 190 Living Lab Smart Mobility
            8. Blz. 191 Implementatie busconcessie
          3. Blz. 192 Doelmatig en doeltreffend beheer (water)wegen
            1. Blz. 193 Het plannen en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan infrastructurele kapitaalgoederen op dusdanige wijze dat ze op het vastgestelde niveau in stand worden gehouden.
            2. Blz. 194 De versterking van de samenwerking met andere (vaar)wegbeheerders door periodieke afstemmingsmomenten, we richten ons onder andere op een goede afstemming van wegwerkzaamheden en het voorkomen van overlast voor de weggebruikers.
            3. Blz. 195 Nadere uitwerking assetmanagement door actualisatie en implementatie uitvoeringsstrategieën
          4. Blz. 196 Verbetering verkeersveiligheid
            1. Blz. 197 We maken het verkeer veiliger voor kwetsbare en onervaren weggebruikers
            2. Blz. 198 We verminderen de risico’s van afleiding in het verkeer
            3. Blz. 199 We verminderen de risico’s van vermenging van landbouwverkeer met ander verkeer
            4. Blz. 200 We verminderen het aantal verkeersovertredingen.
            5. Blz. 201 Gecoördineerde uitvoering van de Zeeuwse uitvoering agenda SPV 2030.
            6. Blz. 202 Ondersteunen en stimuleren Verkeershandhaving
        7. Blz. 203 Trendindicatoren
        8. Blz. 204 Doelindicatoren
        9. Blz. 205 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 206 6 Programma Iedereen telt!
        1. Blz. 207 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 208 Cultuur
        3. Blz. 209 Erfgoed
        4. Blz. 210 Leefbaarheid en gezond leven
        5. Blz. 211 Sport
        6. Blz. 212 Wettelijke taken
        7. Blz. 213 Beleidskader
        8. Blz. 214 Trendindicatoren
        9. Blz. 215 Doelindicatoren
        10. Blz. 216 Doelstelling
          1. Blz. 217 Basis voor Cultuur en Erfgoed
            1. Blz. 218 Er wordt een regeling restauratie Rijksmonumenten opengesteld
            2. Blz. 219 We dragen zorg voor het archeologisch en gebouwd erfgoed door het toezicht op de gemeenten via IBT te intensiveren en kennisdeling
            3. Blz. 220 We voldoen aan onze wettelijke taak ter ondersteuning van de openbare bibliotheekfunctie
            4. Blz. 221 We subsidiëren één organisatie voor de ondersteuning van het cultuur- en erfgoedveld, daar waar het niet sector specifiek is
          2. Blz. 222 Innovatie en Transitie
            1. Blz. 223 We intensiveren de aandacht voor historische landschapselementen en – inrichting die bijdragen aan (landelijke) transities, zoals de klimaatopgave
            2. Blz. 224 We intensiveren de aandacht voor de waarde van cultuur in innovatieve processen bij onder andere het bedrijfsleven
            3. Blz. 225 Een Zeeuws Erfgoed Expertteam is ingesteld om de transitie van erfgoed te bevorderen
          3. Blz. 226 Jeugd en Jongeren
            1. Blz. 227 We faciliteren een doorgaande leerlijn cultuur- en erfgoededucatie
            2. Blz. 228 We zetten in op talentontwikkeling en (bij)scholing van startende en midcareer professionals in de cultuur- en erfgoed sector
          4. Blz. 229 Leefbaarheid: meedoen en gezond in Zeeland
            1. Blz. 230 De beschikbaar van (zorg)voorzieningen en kansengelijkheid
            2. Blz. 231 Sociale samenhang en participatie
            3. Blz. 232 Veilige en vrije samenleving
            4. Blz. 233 Gezond leven – sport verenigt Zeeland
            5. Blz. 234 Versterken gezondheidszorg en infrastructuur
            6. Blz. 235 Bevorderen positieve gezondheid
          5. Blz. 236 Makersklimaat en kennisontwikkeling
            1. Blz. 237 We faciliteren (wetenschappelijk) onderzoek naar Zeeuwse thema’s
            2. Blz. 238 We ondersteunen producties in alle cultuur- en erfgoed disciplines.
          6. Blz. 239 Participatie en Publieksverbreding
            1. Blz. 240 We investeren in samenwerkingsverbanden binnen de cultuur- en erfgoedsector om daarmee de vrijwilligersparticipatie te vergroten
            2. Blz. 241 We brengen de behoefte in kaart met betrekking tot erfgoed in relatie tot herdenken en vieren en agenderen deze
            3. Blz. 242 Er wordt een regeling voor Faro-initiatieven opengesteld
        11. Blz. 243 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 244 7 Programma Bestuur
        1. Blz. 245 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 246 Speerpunten
        3. Blz. 247 Beleidskader
        4. Blz. 248 Reguliere taken
        5. Blz. 249 Maatschappelijk effect
        6. Blz. 250 Trendindicatoren
        7. Blz. 251 Doelindicatoren
        8. Blz. 252 Doelstelling
          1. Blz. 253 Sterk provinciaal bestuur
            1. Blz. 254 De volksvertegenwoordiging van Zeeland is zichtbaar en benaderbaar voor de Zeeuwse kiezer.
            2. Blz. 255 Provinciale Staten vullen op een vernieuwende manier de rollen in als volksvertegenwoordiger, kadersteller en controleur.
          2. Blz. 256 Interbestuurlijk toezicht
            1. Blz. 257 Het publiceren van een totaaloverzicht per gemeente/waterschap
          3. Blz. 258 Weerbaar bestuur
            1. Blz. 259 De aangescherpte Bibob-beleidsregel passen we toe
            2. Blz. 260 De provincie is een integer handelende organisatie, die zich weerbaar opstelt tegen oneigenlijke invloeden en misbruik
            3. Blz. 261 In 2026 zijn de doelen uit de Zeeuwse norm weerbare overheid leidend om onze weerbaarheid te versterken
            4. Blz. 262 In de eerste helft van 2026 stellen wij agressie protocollen op voor politieke ambtsdragers en medewerkers
            5. Blz. 263 Omgevingsdiensten RUD en DCMR voeren in opdracht van de Provincie het beleidsplan aanpak ondermijning en het Bibob beleid uit
          4. Blz. 264 Samenwerkend bestuur
            1. Blz. 265 In 2026 blijven we investeren in de Interbestuurlijke samenwerking. Zo kan Zeeland samen met de andere Provincies en onze samenwerkingspartijen in en buiten Zeeland actuele maatschappelijke vraagstukken aanpakken
            2. Blz. 266 Als Team Communicatie blijven we investeren in de communicatie over het werk van de Provincie: wat we doen, voor wie en waarom. Dat doen we interactief, transparant en toegankelijk
            3. Blz. 267 Met de kwaliteit van een krachtig openbaar bestuur in Zeeland als overkoepelend doel ondersteunt Team Kabinet de CvdK bij de vervulling van zijn rijkstaken die genoemd worden in Ambtsinstructie commissaris van de Koning. Daarnaast ondersteunt het de
          5. Blz. 268 Signalerend bestuur
            1. Blz. 269 Het continueren en waar mogelijk versterken van de samenwerking met Vlaanderen
            2. Blz. 270 Het versterken van de Zeeuwse positie in Den Haag en Brussel. Dit doen we door beleidsontwikkeling en besluitvorming te beïnvloeden met lobby in Brussel en Den Haag.
            3. Blz. 271 Strategische evenementen van de Provincie Zeeland samen met externe partners uitvoeren. Denk aan de Haagse Dag, Oesterontmoeting en Nieuwjaarsbijeenkomst
        9. Blz. 272 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 273 8 Programma Energie op klimaat!
        1. Blz. 274 Inleiding en ontwikkelingen
        2. Blz. 275 Speerpunten
        3. Blz. 276 Beleidskader
        4. Blz. 277 Maatschappelijk effect
        5. Blz. 278 Energie, Klimaat en Water
        6. Blz. 279 Trendindicatoren
        7. Blz. 280 Doelindicatoren
        8. Blz. 281 Doelstelling
          1. Blz. 282 Klimaatadaptatie en voldoende zoet water
            1. Blz. 283 Berekenen en actueel houden overstromingsgevolgen in kader van EU-ROR
            2. Blz. 284 Stimuleren adaptatie maatregelen, onder andere via subsidieregeling realisatie groene schoolpleinen
            3. Blz. 285 Toepassen van meerlaagsveiligheid
            4. Blz. 286 Opnemen Zeespiegelstijging onderdeel van de KasZ
            5. Blz. 287 Uitvoering geven aan de Klimaatadaptatiestrategie Zeeland (KasZ)
            6. Blz. 288 Uitvoering geven aan het Zeeuws Deltaplan Zoet Water
          2. Blz. 289 Energietransitie
            1. Blz. 290 Aanpak energie-infrastructuur
            2. Blz. 291 Het fonds energietransitie van de Stichting Zeeuwse Publieke Belangen wordt besteed aan projecten die een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelen voor de Energietransitie
            3. Blz. 292 In het waterstofdossier geven we prioriteit aan het industriële verbruik: de komende jaren maken we werk van het vergroenen van de bestaande Zeeuwse waterstofvraag (elektrolyse)
            4. Blz. 293 Kernenergie
            5. Blz. 294 Samen met gemeenten werken we aan de verduurzaming van de gebouwde omgeving waaronder het maatschappelijk vastgoed en particuliere woningen
            6. Blz. 295 We faciliteren het MKB bij het verduurzamen van hun processen, bedrijfsvoering en gebouwen
            7. Blz. 296 We initiëren het gebruik van restwarmte en andere mogelijkheden voor kleinschalige duurzame warmte
            8. Blz. 297 We ondersteunen de verduurzaming van het Zeeuwse industriecluster
            9. Blz. 298 We realiseren wind- en zonprojecten, met als doel in 2030 binnen de provinciegrenzen 10,5/11 PJ duurzaam op te wekken
            10. Blz. 299 We werken aan de uitvoering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) en Regionale Aanpak Laadinfrastructuur Zuidwest (RAL ZW)
            11. Blz. 300 We werken met het netwerk aan de uitvoering van de Regionale Energiestrategie
            12. Blz. 301 We geven zelf het goede voorbeeld door ons eigen vastgoed te verduurzamen en hiermee onze CO2 uitstoot te verminderen
          3. Blz. 302 Water en Bodem met kwaliteit
            1. Blz. 303 Aanwijzen en bewaken beschermingsgebieden drinkwaterwinningen
            2. Blz. 304 Aanwijzen zwemlocaties en toezien op veilige en hygiënische omstandigheden in samenwerking met waterbeheerders, gemeenten en RUD
            3. Blz. 305 Bevorderen van een goed en efficiënt functionerende waterketen
            4. Blz. 306 Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwaliteit geformuleerde doelstellingen in het Regionaal waterprogramma
            5. Blz. 307 Zoeken naar synergie mogelijkheden voor realisatie waterdoelen met provinciale opgaven.
          4. Blz. 308 Deltawateren
            1. Blz. 309 Bijdrage leveren aan uitvoeren voorkeursstrategie Zuidwestelijke Delta
            2. Blz. 310 Vervolg Lange Termijn Perspectief Natuur Westerschelde (LTP-N)
            3. Blz. 311 Vaststellen bestuursovereenkomst Grevelingen II (planuitwerking) en starten bestuursovereenkomst Grevelingen III (realisatiefase); actieve bijdrage aan de planvorming/planuitwerking en de daar lopende discussies rond natura 2000 & klimaat robuustheid
        9. Blz. 312 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 313 9-1 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 314 Inleiding
        2. Blz. 315 Speerpunten
        3. Blz. 316 Kengetallen
        4. Blz. 317 Beleidskader
        5. Blz. 318 Doelstelling
          1. Blz. 319 Opcenten motorrijtuigenbelasting
          2. Blz. 320 Provinciefonds
          3. Blz. 321 Dividend
          4. Blz. 322 Saldo van de financieringsfunctie
          5. Blz. 323 Overige algemene dekkingsmiddelen
        6. Blz. 324 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 325 9-2 Kosten van overhead
        1. Blz. 326 Inleiding
        2. Blz. 327 Beleidskader
        3. Blz. 328 Uitgangspunten
        4. Blz. 329 Vennootschapsbelasting
        5. Blz. 330 Invulling overhead begroting
        6. Blz. 331 Wat mag het kosten?
    3. Blz. 332 Paragrafen
      1. Blz. 333 Paragraaf Provinciale heffingen
        1. Blz. 334 Inleiding
        2. Blz. 335 Beleid
        3. Blz. 336 Wijzigingen vergeleken met het beleid van vorig jaar
        4. Blz. 337 Lokale lastendruk
        5. Blz. 338 Geraamde opbrengsten
        6. Blz. 339 Beleidskader
        7. Blz. 340 Belastingen
        8. Blz. 341 Heffingen
        9. Blz. 342 Leges
        10. Blz. 343 Bijlage 1 Berekening kostendekkendheid
      2. Blz. 344 Paragraaf Duurzaamheid
        1. Blz. 345 Inleiding
        2. Blz. 346 Beleidskaders
        3. Blz. 347 Inkoop
        4. Blz. 348 Grote projecten
        5. Blz. 349 Mobiliteit
        6. Blz. 350 Onderhoud kapitaalgoederen
        7. Blz. 351 Bedrijfsvoering
      3. Blz. 352 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        1. Blz. 353 Inleiding en uitgangspunten
        2. Blz. 354 Kernpunten
        3. Blz. 355 Beleidskader
        4. Blz. 356 Risico's
        5. Blz. 357 Benodigde risicobuffer
        6. Blz. 358 Beschikbare risicobuffer
        7. Blz. 359 Ratio weerstandsvermogen
        8. Blz. 360 Ontwikkeling risicobuffer en risicoprofiel
        9. Blz. 361 Kengetallen
      4. Blz. 362 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
        1. Blz. 363 Inleiding
        2. Blz. 364 Speerpunten
        3. Blz. 365 Acties
        4. Blz. 366 Beleidskader
        5. Blz. 367 Infrastructuur
        6. Blz. 368 Provinciale gebouwen
      5. Blz. 369 Paragraaf Financiering
        1. Blz. 370 Inleiding
        2. Blz. 371 Beleid
        3. Blz. 372 Speerpunten
        4. Blz. 373 Kengetallen
        5. Blz. 374 Beleidskader
        6. Blz. 375 Schatkistbankieren
        7. Blz. 376 Risicobeheer vlottende schuld
        8. Blz. 377 Risicobeheer vaste schuld, renterisiconorm
        9. Blz. 378 Verwacht rendement op uitzettingen
        10. Blz. 379 Rentetoerekening
        11. Blz. 380 Overzicht verstrekte geldleningen
      6. Blz. 381 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 382 Vooruitgang door samenwerking
        2. Blz. 383 Kengetallen
        3. Blz. 384 Beleidskader
        4. Blz. 385 Goed werkgeverschap: blijvende aandacht voor strategisch personeelsbeleid en personeelsplanning
        5. Blz. 386 Communicatie
        6. Blz. 387 Subsidies
        7. Blz. 388 Financieel meerjarig perspectief
        8. Blz. 389 Financiële informatievoorziening
        9. Blz. 390 Het verder ontwikkelen van Horizontaal Toezicht
        10. Blz. 391 Betalen en invorderen
        11. Blz. 392 Controlfunctie
        12. Blz. 393 Verbeteren kwaliteit infomatiehuishouding
        13. Blz. 394 Informatieveiligheid
        14. Blz. 395 Datagedreven werken en AI
        15. Blz. 396 Uitvoeringsprogramma Zeeuwse Digitale Agenda
        16. Blz. 397 Structurele doelen
        17. Blz. 398 Aansluiten op een Zeeuws e-depot
        18. Blz. 399 PIOFACH-taken RUD
        19. Blz. 400 Project GFIS
      7. Blz. 401 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 402 Verbonden partijen
          1. Blz. 403 Inleiding
          2. Blz. 404 Visie en beleid
          3. Blz. 405 Speerpunten
          4. Blz. 406 Kengetallen
          5. Blz. 407 Beleidskader
          6. Blz. 408 Overzicht verbonden partijen
        2. Blz. 409 Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD)
          1. Blz. 410 Vestigingsplaats
          2. Blz. 411 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 412 Publiek belang
          4. Blz. 413 Programma begroting
          5. Blz. 414 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 415 Doelstelling
          7. Blz. 416 Bezoldiging
          8. Blz. 417 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 418 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 419 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 420 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 421 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 422 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 423 Risico’s
        3. Blz. 424 Zanddijk B.V.
          1. Blz. 425 Vestigingsplaats
          2. Blz. 426 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 427 Publiek belang
          4. Blz. 428 Programma begroting
          5. Blz. 429 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 430 Doelstelling
          7. Blz. 431 Bezoldiging
          8. Blz. 432 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 433 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 434 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 435 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 436 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 437 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 438 Risico’s
        4. Blz. 439 Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij N.V. (ZEH)
          1. Blz. 440 Vestigingsplaats
          2. Blz. 441 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 442 Publiek belang
          4. Blz. 443 Programma begroting
          5. Blz. 444 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 445 Doelstelling
          7. Blz. 446 Bezoldiging
          8. Blz. 447 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 448 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 449 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 450 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 451 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 452 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 453 Risico’s
        5. Blz. 454 Stedin Netwerkbeheer B.V.
          1. Blz. 455 Vestigingsplaats
          2. Blz. 456 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 457 Publiek belang
          4. Blz. 458 Programma begroting
          5. Blz. 459 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 460 Doelstelling
          7. Blz. 461 Bezoldiging
          8. Blz. 462 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 463 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 464 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 465 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 466 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 467 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 468 Risico’s
        6. Blz. 469 North Sea Port SE
          1. Blz. 470 Vestigingsplaats
          2. Blz. 471 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 472 Publiek belang
          4. Blz. 473 Programma begroting
          5. Blz. 474 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 475 Doelstelling
          7. Blz. 476 Bezoldiging
          8. Blz. 477 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 478 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 479 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 480 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 481 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 482 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 483 Risico’s
        7. Blz. 484 N.V. Westerscheldetunnel (WST)
          1. Blz. 485 Vestigingsplaats
          2. Blz. 486 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 487 Publiek belang
          4. Blz. 488 Programma begroting
          5. Blz. 489 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 490 Doelstelling
          7. Blz. 491 Bezoldiging
          8. Blz. 492 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 493 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 494 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 495 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 496 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 497 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 498 Risico’s
        8. Blz. 499 N.V. Economische Impuls Zeeland (Impuls)
          1. Blz. 500 Vestigingsplaats
          2. Blz. 501 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 502 Publiek belang
          4. Blz. 503 Programma begroting
          5. Blz. 504 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 505 Doelstelling
          7. Blz. 506 Bezoldiging
          8. Blz. 507 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 508 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 509 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 510 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 511 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 512 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 513 Risico’s
        9. Blz. 514 Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB)
          1. Blz. 515 Vestigingsplaats
          2. Blz. 516 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 517 Publiek belang
          4. Blz. 518 Programma begroting
          5. Blz. 519 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 520 Doelstelling
          7. Blz. 521 Bezoldiging
          8. Blz. 522 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 523 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 524 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 525 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 526 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 527 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 528 Risico’s
        10. Blz. 529 GBE Aqua B.V.
          1. Blz. 530 Vestigingsplaats
          2. Blz. 531 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 532 Publiek belang
          4. Blz. 533 Programma begroting
          5. Blz. 534 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 535 Doelstelling
          7. Blz. 536 Bezoldiging
          8. Blz. 537 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 538 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 539 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 540 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 541 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 542 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 543 Risico’s
        11. Blz. 544 Westerschelde Ferry B.V. (WSF)
          1. Blz. 545 Vestigingsplaats
          2. Blz. 546 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 547 Publiek belang
          4. Blz. 548 Programma begroting
          5. Blz. 549 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 550 Doelstelling
          7. Blz. 551 Bezoldiging
          8. Blz. 552 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 553 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 554 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 555 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 556 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 557 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 558 Risico’s
        12. Blz. 559 Investeringsfonds Zeeland B.V. (IFZ)
          1. Blz. 560 Vestigingsplaats
          2. Blz. 561 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 562 Publiek belang
          4. Blz. 563 Programma begroting
          5. Blz. 564 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 565 Doelstelling
          7. Blz. 566 Bezoldiging
          8. Blz. 567 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 568 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 569 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 570 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 571 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 572 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 573 Risico’s
        13. Blz. 574 Gemeentelijke vervoercentrale Zeeland B.V.
          1. Blz. 575 Vestigingsplaats
          2. Blz. 576 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 577 Publiek belang
          4. Blz. 578 Programma begroting
          5. Blz. 579 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 580 Doelstelling
          7. Blz. 581 Bezoldiging
          8. Blz. 582 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 583 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 584 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 585 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 586 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 587 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 588 Risico’s
        14. Blz. 589 Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO)
          1. Blz. 590 Vestigingsplaats
          2. Blz. 591 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 592 Publiek belang
          4. Blz. 593 Programma begroting
          5. Blz. 594 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 595 Doelstelling
          7. Blz. 596 Bezoldiging
          8. Blz. 597 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 598 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 599 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 600 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 601 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 602 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 603 Risico’s
        15. Blz. 604 Huis van de Nederlandse Provincies
          1. Blz. 605 Vestigingsplaats
          2. Blz. 606 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 607 Publiek belang
          4. Blz. 608 Programma begroting
          5. Blz. 609 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 610 Doelstelling
          7. Blz. 611 Bezoldiging
          8. Blz. 612 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 613 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 614 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 615 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 616 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 617 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 618 Risico’s
        16. Blz. 619 Provinciaal fonds Nazorg gesloten stortplaatsen Zeeland
          1. Blz. 620 Vestigingsplaats
          2. Blz. 621 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 622 Publiek belang
          4. Blz. 623 Programma begroting
          5. Blz. 624 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 625 Doelstelling
          7. Blz. 626 Bezoldiging
          8. Blz. 627 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 628 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 629 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 630 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 631 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 632 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 633 Risico’s
        17. Blz. 634 Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) North Sea Port District
          1. Blz. 635 Vestigingsplaats
          2. Blz. 636 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 637 Publiek belang
          4. Blz. 638 Programma begroting
          5. Blz. 639 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 640 Doelstelling
          7. Blz. 641 Bezoldiging
          8. Blz. 642 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 643 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 644 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 645 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 646 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 647 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 648 Risico’s
        18. Blz. 649 Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Geopark Schelde Delta
          1. Blz. 650 Vestigingsplaats
          2. Blz. 651 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 652 Publiek belang
          4. Blz. 653 Programma begroting
          5. Blz. 654 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 655 Doelstelling
          7. Blz. 656 Bezoldiging
          8. Blz. 657 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 658 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 659 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 660 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 661 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 662 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 663 Risico’s
        19. Blz. 664 Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Landschapspark Zwinstreek
          1. Blz. 665 Vestigingsplaats
          2. Blz. 666 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 667 Publiek belang
          4. Blz. 668 Programma begroting
          5. Blz. 669 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 670 Doelstelling
          7. Blz. 671 Bezoldiging
          8. Blz. 672 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 673 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 674 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 675 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 676 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 677 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 678 Risico’s
        20. Blz. 679 Europese Groepering voor Territoriale Samenwerking (EGTS) Linieland van Waas en Hulst
          1. Blz. 680 Vestigingsplaats
          2. Blz. 681 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 682 Publiek belang
          4. Blz. 683 Programma begroting
          5. Blz. 684 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 685 Doelstelling
          7. Blz. 686 Bezoldiging
          8. Blz. 687 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 688 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 689 Verwachte dividenduitkering
          11. Blz. 690 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 691 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 692 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 693 Risico’s
        21. Blz. 694 Coöperatieve Vereniging NDOV-DOVA U.A.
          1. Blz. 695 Vestigingsplaats
          2. Blz. 696 Oprichting/deelname provincie
          3. Blz. 697 Publiek belang
          4. Blz. 698 Programma begroting
          5. Blz. 699 Bestuurlijk belang
          6. Blz. 700 Doelstelling
          7. Blz. 701 Bezoldiging
          8. Blz. 702 Aandeelhoudersstrategie
          9. Blz. 703 Verwacht financieel resultaat
          10. Blz. 704 Verwachte dividend uitkering
          11. Blz. 705 Verwacht financieel belang
          12. Blz. 706 Verwacht eigen vermogen
          13. Blz. 707 Verwacht vreemd vermogen
          14. Blz. 708 Risico's
      8. Blz. 709 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 710 Inleiding
        2. Blz. 711 Beleid
        3. Blz. 712 Speerpunten
        4. Blz. 713 Opgaven
        5. Blz. 714 Beleidskader
        6. Blz. 715 Resultaten, winst en risico's
      9. Blz. 716 Paragraaf Openbaarheid (Wet open overheid)
        1. Blz. 717 Inleiding
        2. Blz. 718 Woo-verzoeken
        3. Blz. 719 Beleid
        4. Blz. 720 Uitgangspunten
        5. Blz. 721 Toekomstbeeld Open Zeeland
        6. Blz. 722 Speerpunten
      10. Blz. 723 Paragraaf Wind in de Zeilen
        1. Blz. 724 Inleiding
        2. Blz. 725 Compensatiepakket
    4. Blz. 726 Financiële begroting 2026
      1. Blz. 727 Lasten en baten en toelichting per programma
        1. Blz. 728 Inleiding
        2. Blz. 729 Tabel lasten en baten per programma
        3. Blz. 730 Toelichting lasten en baten per programma
      2. Blz. 731 Meerjarenperspectief en toelichting
        1. Blz. 732 Inleiding
      3. Blz. 733 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 734 Toelichting op de ramingen uit de begroting en de meerjarenraming
        2. Blz. 735 Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
        3. Blz. 736 Financiering
      4. Blz. 737 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 738 Inleiding
        2. Blz. 739 Tabel geprognosticeerde balans
      5. Blz. 740 Investeringen
        1. Blz. 741 Tabel investeringen
      6. Blz. 742 Mutaties reserves, voorzieningen en overlopende passiva
        1. Blz. 743 Inleiding
        2. Blz. 744 Reserves
        3. Blz. 745 Tabel mutaties reserves
        4. Blz. 746 Algemene reserve en overige reserves
        5. Blz. 747 Voorzieningen
        6. Blz. 748 Specificatie voorzieningen
        7. Blz. 749 Voorzieningen conform artikel 44.2 C BBV
        8. Blz. 750 Voorzieningen conform artikel 44.1 A BBV
        9. Blz. 751 Specificatie overlopende passiva
      7. Blz. 752 Incidentele en structurele lasten en baten per programma
        1. Blz. 753 Inleiding
        2. Blz. 754 Uitgangspunten
        3. Blz. 755 Tabel incidentele lasten en baten per programma
        4. Blz. 756 Toelichting staat van incidentele baten en lasten
      8. Blz. 757 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        1. Blz. 758 Tabel structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
      9. Blz. 759 Lasten en baten per taakveld
        1. Blz. 760 Lasten en baten per taakveld
      10. Blz. 761 EMU saldo
        1. Blz. 762 Inleiding
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap