Het voeren van campagnes voor specifieke doelgroepen samen met regionale partners (product-markt combinaties) en meewerken aan campagnes van partners.
Door middel van marketing- en promotieactiviteiten in samenwerking met regionale partners werken aan het bereiken van specifieke doelgroepen die nodig zijn voor het oplossen van actuele vraagstukken, zoals bijvoorbeeld het tekort op de Zeeuwse arbeidsmarkt.
Kwaliteit (indicator)
Kwaliteit (toelichting)
In 2023 is tijdens Concert at SEA de campagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Deze campagne was erop gericht om te laten zien waarom onze campagnehelden specifiek voor Zeeland hebben gekozen als regio om te wonen en werken. Zowel op het terrein van Concert at SEA als met een langer lopende online campagne hebben we specifieke doelgroepen kennis laten maken met leven en werken in Zeeland en middels een winactie bewust gemaakt van het aantal openstaande vacatures in Zeeland en zich laten inschrijven voor onze nieuwsbrieven.
Met de samenwerkende natuurorganisaties (De Zeeuwse Natuur) zijn de campagnes ‘Open je deur’ en ‘Ommetjes’ uitgevoerd met als doel om zowel inwoners van Zeeland als beoogde doelgroepen buiten Zeeland te verrassen met de bijzondere Zeeuwse natuur. Ook hier zijn online activiteiten gecombineerd met de inzet van middelen in de fysieke ruimte.
Ook is in 2023 de toeristische campagne 'Zeeuwse Smaken' gecontinueerd en doorontwikkeld met de toevoeging van video waarmee Zeeland werd geprofileerd als smaakvolle provincie en de Zeeuwse (culinaire) smaken als belangrijk doel van een bezoek aan Zeeland werden gepositioneerd. Ook is het thema ‘Stad en Ommeland’ doorvertaald naar een campagneconcept waarin we Zeeuwse steden en het ommeland als primaire reden positioneerden voor een bezoek aan Zeeland. Tijdens de zomermaanden is nog door middel van een gecombineerde on-en offline campagne ingezet op spreiding van toeristen in plaats, om zo de drukke (kust)gebieden te ontzien en mensen meer te laten zien en doen dan de gebaande paden. Met de samenwerking met vertegenwoordigers uit de toeristische sector wordt ingezet op een betere spreiding in toeristisch bezoek: meer buiten het hoogseizoen en ook naar andere plekken in Zeeland dan de kust.