Door middel van marketing- en promotieactiviteiten bijdragen aan de doelstellingen uit het toeristische beleid om toeristen te verleiden om naast het kustgebied ook andere delen van Zeeland te bezoeken. Ook willen we stimuleren dat toeristen buiten het hoogseizoen onze provincie bezoeken.

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Vertegenwoordigers van achttien Zeeuwse ondernemers, (kennis)instellingen, organisaties en overheden, verenigd in een Kopgroep, hebben een Letter of Intent ondertekent. Hierin staat dat ze de positionering en merkwaarden van Zeeland onderschrijven en gaan uitdragen en zich gaan buigen over de organisatorische en governance vraagstukken, maar ook met het betrekken van zoveel mogelijk organisaties bij het proces om te zorgen dat gewerkt wordt aan een sterk merk Zeeland. Daarnaast hebben netwerkinitiatieven plaatsgevonden waaronder verschillende merkfiltersessies (Onderwijs en lokale overheid) en een informatiebijeenkomst op Contacta.

Jaarrond is er gewerkt aan het laden van de positionering waaronder de zichtbaarheid van het themajaar ‘Zeeland en de kracht van het water’. Onder andere via social-media uitingen, artikelen in de nieuwsbrief, uitzendingen op Omroep Zeeland en een online campagne is thematiek gekoppeld aan het themajaar uitgedragen richting onze doelgroepen die de positionering ondersteunt.